سخنان آیت الله محسن اراکی در مراسم گرامی‌داشت آغاز دههٔ مبارک فجر در حرم مطهر امام خمینی

0 0
  • تاریخ : 1402/11/12
  • بازدید : 117
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

سخنان آیت الله محسن اراکی در مراسم گرامی‌داشت آغاز دههٔ مبارک فجر در حرم مطهر امام خمینی

امام بزرگوار ما، با احاطه‌ای که بر معارف اسلام و منابع دینی اسلام یعنی قرآن و سنت پیامبر (ص) داشت توانست جامعه‌شناسی اسلامی و سیاست اسلامی را مبنا قرار دهد و بر اساس این تعالیم و معارف، صفحه جدیدی در تاریخ بشر بگشاید.

متن بیانات آیت الله محسن اراکی، در مراسم گرامی‌داشت چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، در حرم مطهر امام خمینی:

در آغاز دههٔ مبارک فجر هستیم. در سالروز ورود حضرت امام روح الله به کشور؛ روزی که آغاز یک تحول جهانی بزرگ و آعاز تاریخ جدیدی در جامعه بشر بود. آنچه امام بزرگوار ما با حمایت مردم و کمک مردم بزرگ ایران و ملت عیور و هوشیار ایران انجام دادند، تاریخ را تغییر داد. صفحه جدیدی را از تاریخ بشر گشود.

در جامعهٔ بشر، آن‌چه رایج و حاکم بود سلطه مستکبران، ظالمان و خونخواران و آدم‌کش‌ها بود. ملت‌ها در حصار قدرت جایی نداشتند. در تعیین سرنوشت خویش نقشی نداشتند. استخوان ملت‌ها زیر چکمهٔ مستکبران خرد می‌شد ولی صدای آن‌ها به کسی نمی‌رسید. عامّهٔ جامعهٔ بشر، زیر سلطه مستکبران و قدرت ظالمان توان نفس کشیدن نداشت. صفحه جدیدی که با انقلاب امام گشوده شد و به دست مقام معظم رهبری تداوم یافت، راه جدیدی را در تاریخ بشر گشود.

انقلاب به بشر آموخت، قدرت از آن ملت‌ها است. ملت‌ها مقتدر هستند، لکن مستکبران و ظالمان، با استفاده از دو ابزار زور و فریب، این قدرت را از دست ملت‌ها می‌ربایند و به ملت‌ها این‌گونه القا می‌کنند که گویی قدرتی ندارند.

امام بزرگوار ما، با احاطه‌ای که بر معارف اسلام و منابع دینی اسلام یعنی قرآن و سنت پیامبر (ص) داشت توانست جامعه‌شناسی اسلامی و سیاست اسلامی را مبنا قرار دهد و بر اساس این تعالیم و معارف، صفحه جدیدی در تاریخ بشر بگشاید.

از مهم‌ترین معارف اسلامی آن است که خداوند قدرت را به مردم سپرده است. مردم، خلیفگان روی زمین هستند. این مردم هستند که قدرت دارند. ملت‌ها می‌توانند این قدرت را در اختیار گرفته و دست ظالمان را کوتاه کنند، اما ظالمان با فریب ملت‌ها این‌چنین وانمود می‌کنند که ملت‌ها قدرت ندارند. در قرآن کریم اعلام شده، شیطان و فرزندان شیطان با استفاده از دو ابزار، ملت‌ها را به زیر یوغ ظالمان می‌کشانند. شیطان‌هایی که امروز بر بشر حاکم شدند که در رأس آن‌ها آمریکاست این فریب بزرگ را به ملت‌ها القا می‌کنند که سعادت و خوشی شما به ارادهٔ ماست. این آن فریبی است که قرآن تأکید دارد، این فریب را شیطان در ذهن مردم می‌افکند.

ابزار دیگر، زور و تحقیر و ایجاد ترس است. این‌که ملت‌ها را می‌ترسانند اگر از زیر یوغ ما بیرون روند و همراه اراده طاغوت‌ها عمل نکنند نابود خواهند شد. این ابزار دوم شیطان‌ها برای زیر یوغ کشاندن ملت‌ها و تسلیم کردن آن‌هاست. این شیطان است که با کوچک‌نمایی قدرت ملت‌ها آن‌ها را می‌ترساند.

کار بزرگی که امام ما انجام داد این بود که این دو ابزار یعنی فریب و زور را از دست مستکبران گرفت و ملت‌ها از جمله ملت ایران را بیدار کرد. به ملت ایران فهماند که شما قدرتمند هستید. اراده و قدرت در اختیار مردم است. اگر مردم یکپارچه شوند و بخواهند می‌توانند زیر بار طاغوت‌ها نروند و قدرت را در اختیار انسان‌هایی که امین مردم بوده و جلوه‌گر اراده مردم هستند و برای خوشی و سعادت مردم تلاش کنند قرار دهند.

امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: ما خود گرسنه می‌خوابیدیم ولی شکم ضعیف‌ها را سیر می‌کردیم. از خود در راه مردم می‌گذشتند تا مردم در زندگی خوب قرار بگیرند. این نمونهٔ بارز کربلایی و قیام حسینی است. یکی از ابعاد قیام حسینی همین است. امام حسین (ع) همه چیز خود را فدا کرد تا مردم سربلند زندگی کرده و از زیر یوغ ستمگران بیرون روند. رهبران الهی یاورند و با استفاده از قدرتی که مردم در اختیار آنان قرار می‌دهند به یاری مردم می‌شتافند. امام ما و رهبر ما این‌گونه هستند. برای خود چیزی نمی‌خواهند. آن‌چه که می‌خواهند برای مردم است. برای خدمت و نصرت مردم آمدند. این قیام غزّه‌ای‌ها و تلاش و توان مردم یمن و حزب الله لبنان که در همه‌جای دنیا در حال گسترش است از همان آثار قیام امام (ره) است.

امروز بار دیگر به آمریکا و مستکبران دنیا اعلام می‌کنیم با قیام امام و انقلاب ملت ایران دیگر این سلاح برای همیشه کهنه شده و دیگر نمی‌توانید با ابزار فریب و زور مردم را به زیر یوغ خود بکشانید. دوران سرکوب  و فریب ملت‌ها با قیامی که از قم و ایران به رهبری فرزند علی ابن ابی طالب برخواست به پایان رسیده است. امروز دوران آزادی و اقتدار ملت‌ها آغاز شده است.

امام ما، وعده داد که انقلاب ما گسترش خواهد یافت. امروز تحقق وعده الهی امام را می‌بینیم. آن‌چه در منطقه می‌بینیم آغاز تحوّل جدیدی در آیندهٔ منطقهٔ ما و جامعهٔ بشر و تاریخ اقتدار ملت‌هاست. دوران حکم‌فرمانی مستکبران گذشته و دوران حاکمیت استکبار گذشت. اسلحهٔ شما، بمب‌های اتمی شما دیگر کسی را نمی‌ترساند. ابزارهای فریب و رسانه‌ای شما و هر آن‌چه در رسانه‌ها برای فریبکاری و به فریب کشاندن ملت‌ها به کار می‌گیرید، دیگر از کار افتاده است. ما همچنان که در روز آغازین از این انقلاب حمایت کردیم، همچنان حمایت خواهیم کرد. ملت ما از این راه عقب نخواهد نشست. آن‌چه اکنون مستکبران می‌بینند آغاز راه است و تا سقوط کامل حاکمیت مستکبران بر جامعهٔ بشر و ظهور آن رهبر آزادی‌بخش بشر تدام خواهد داشت.


منبع:
امتیاز دهید :

به اشتراک بگذارید

فایل های مرتبط

نظر دهید

گزارش

نظرات (اولین نفری باشید که نظر میدهد )