بیانات حجت الاسلام والمسلمین قنبرزاده مدیریت مرکز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید 1402 /1403

0 0
  • تاریخ : 1402/7/15
  • بازدید : 174
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

بیانات حجت الاسلام والمسلمین قنبرزاده مدیریت مرکز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید 1402 /1403

یک سال گذشت از اغتشاشاتی که با کم و زیاد مسائل سیاسی ،فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور را تحت تاثیر خودش قرار داد. اگرچه روسیاهی برای ذغال باقی ماند.برای متدینین فرصتی شد که بی دلیل دنبال بعضی از فضاهای رسانه ای حرکت نکنند.خودمان را آماده کنیم برای تقویت هرچه بیشتر نظام اسلامی و فریب رسانه ها را نخوریم.

بسمه تعالی

مراسم افتتاحیه شروع سال تحصیلی 1402

یکی از مسائل مهمی که در روند زندگی طلاب به آنها آسیب می زند ، مساله ی غفلت است.انسان فقط خودش می فهمد که به واسطه غفلت در امور چقدر منافع را از دست داده است.چقدر می توانست اوج بگیرد اما نگرفت، چقدر می توانست به درد امام عصر عج بخورد ،اما غفلت مانع او شد. چقدر می تواند انتخاب یک امر بخاطره دنیا پست و حقیر باشد، چقدر انسان باید افسوس بخورد بخاطره انتخاب های پست و حقیر دنیایی؟

واقعیت و حقیقت زندگی ما این است که فرصتهای زیادی را در زندگی بواسطه غفلت از دست می دهیم.

انسان اگر دنیا را کنار بگذارد فراغتی برای او به وجود می آید که بسیار می تواند در زندگی او تاثیرگذار باشد.

دنیا ارزشی ندارد ، همین اندازه امکاناتی که خدا در دنیا به ما ارزانی داشته اگر نبود هم نباید برای ما  مهم باشد، ندارم نمیخورم، نمی پوشم ، چه اتفاقی مگر قرار است بیفتد که انسان وقت و عمرش را صرف دنیا کند.و در مقابل حجت خدا و ولی خدا را از دست بدهد.واقعا چه خسارت بزرگی است

بودند و هستند علمایی که تمام زندگی و عمر خودشان وقف امام عصر عج کرده اند ، مثل آیت الله مویدی که اخیرا از دنیا رفتند.

در ابتدای سال تحصیلی انسان انگیزه ی بهتری برای تصمیم گیری های بزرگ و مهم در زندگی دارد. ما خیلی وقت نداریم.

به عنوان نکته دوم عرائضم اشاره ای به مسایل سیاسی و اجتماعی زمان خودمان داشته باشم.

یک سال گذشت از اغتشاشاتی که با کم و زیاد مسائل سیاسی ،فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور را تحت تاثیر خودش قرار داد. اگرچه روسیاهی برای ذغال باقی ماند.

برای متدینین فرصتی شد که بی دلیل دنبال بعضی از فضاهای رسانه ای حرکت نکنند.

نظام اسلامی قوی تر، مستحکم تر ، با توان مضاعف به راه خودش ادامه می دهد ، این وعده الهی در مورد عاقبت نظام اسلامی وعده ی حقی است.

شما گمان نکنید که این قدم های خالصانه ای که برداشته شد در این یک سال در دفاع از نظام اسلامی که بعضی منجر به شهادت خوبانی شد،گمان نکنید که این قدم ها به هدر رفته است،این قدم ها قیمت دارد.

خودمان را آماده کنیم برای تقویت هرچه بیشتر نظام اسلامی و فریب رسانه ها را نخوریم.سال گذشته اوائل روزهای اغتشاشات کلیپی در فضای مجازی پخش شد که در این کلیپ دختران یک مدرسه در یک کلاس به طور دسته جمعی کشف حجاب کرده بودند ، عده ای از طلاب گفتند که دیگر همه چیز از دست رفت ، بعد از چند روز کلیپ دیگری پخش که در این کلیپ دانش آموزان دختر یک مدرسه به طور دسته جمعی سرود سلام فرمانده را باهم هم خوانی می کردند، همان طلاب تحلیلشان این بود که الحمدلله اوضاع آنقدر هم آشفته نیست.

حرف بنده این است که اینگونه تحلیل کردن مسائل اشتباه است، ما نباید تحت تاثیر رسانه ها قرار بگیریم.نباید تحت تاثیر رسانه ها تحلیل کنیم.واقعیتی که در دل مردم گذرد ، در زندگی مردم می گذرد،چیز دیگری است.

این مبارزه ای که افراد در نزاع فطرتشان با دستآوردهای تمدن غربی انجام می دهند، این نزاع یک نزاع واقعی است، اینطور نیست که اگر افراد یک واکنشی نسبت به مساله ای داشته باشند  اینطور باشد که فطرتشان را از دست داده باشند. ما باید تلاش کنیم تا دست افراد را بگیریم و ندای فطرتشان را تقویت کنیم،و ما در این جهت مسولیت داریم.

نکته ی بعدی راجع به انتخابات مجلس شورای اسلامی است، ما بی تفاوت نسبت به این مساله نمی توانیم باشیم.بنده خودم به شخصه از نیروهای انقلابی مجلس توقعاتی فراتر از آنچه اتفاق می افتد دارم، این به معنا نیست که بگویم این مجلس را انقلابی نمی دانم ولی واقعا توقعاتی بیش از این دارم لااقل در بخش کمیسیون فرهنگی لایحه ی عفاف و حجاب را طرح جوانی جمعیت طرح ساماندهی فضای مجازی ،متفکرینی زحمت کشیدند اما فضای عمومی مجلس همراهی نمی کند بخاطره جو عمومی جامعه. که مقام معظم رهبری به صراحت انتقاد کردند به هیئت رئیسه مجلس که شما چرا بخاطره جوی که به وجود می آید قانون را کنار می گذارید؟ این همه زحمت کشیده شد برای ساماندهی فضای مجازی مثلا پیش نویس اولیه یک طرحی فراهم شد ، بعد شما بخاطره جو عمومی جامعه چنین طرحی را کنار می گذارید؟

بنده روزانه در ارتباط هستم با کمیسیون فرهنگی مجلس ، همراهی نمی کند بدنه مجلس ،مجلس انقلابی را باید یک جاهایی به زور به خط کرد. شدیدا اهل ملاحظه ، می گویند سالگرد مهساست نمی شود فلان طرح را به تصویب رساند، آن طرفی ها اغتشاشات را رها کردند اما نمایندگان ما مصلحت اندیشی ها را بخاطره اغتشاشات رها نمی کنند.

در انتخابات به کسی رای دهید که می ایستد پای انقلاب، برای رای دادن فقط به اسم ها اکتفا نکنید.

نکته ی آخر هم راجع به موسسه تبلیغی است.سیاست ما در موسسه تبلیغی این است که هر طلبه یک صف تبلیغی باید داشته باشد.

حال این صف تبلیغی می تواند حلقه صالحین در یک مسجدی  باشد،یا یک تبلیغ دانش آموزی یا دانشجویی باشد یا یک هیئتی و یا هرجای دیگری می تواند باشد.طلبه در مرکز جامع موظف است در یک صف تبلیغی فعالیت کند.البته این مطلب به معنای تعطیلی دروس نیست و این مساله باید مدیریت شود.یک طلبه ی موفق باید بتواند بین وظایف علمی ،وظایف پژوهشی،خانواده داری .و وظایف تبلیغی یک وجه جمعی قرار دهد.نه اینکه همه را فدای یک مساله کند.

خداوند ان شاالله به همه شما توفیقات روزافزون عنایت بفرماید.

 

 

 

 

 

منبع:
امتیاز دهید :

به اشتراک بگذارید

فایل های مرتبط

نظر دهید

گزارش

نظرات (اولین نفری باشید که نظر میدهد )