توضیحات معاونت آموزش مرکزجامع درباره روند آموزشی در سال تحصیلی گذشته

0 0
  • تاریخ : 1402/3/29
  • بازدید : 180
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

توضیحات معاونت آموزش مرکزجامع درباره روند آموزشی در سال تحصیلی گذشته

1.  با توجه به پایان سال تحصیلی طلاب مرکز، روند رشد تحصیلی طلاب مرکز را چطور ارزیابی می کنید؟
سلام علیکم
با لطف و عنایت خدواند متعال یک سال تحصیلی دیگر هم پشت سر گذاشته شد. در سالی که گذشت، اولین سال اجرای طرح جدید آموزشی مشهور به طرح تحول بود که در این طرح برخی از محدوده های دو کتاب مکاسب و رسائل مرحوم شیخ اعظم انصاری رحمة الله علیه به عنوان محدوده ی مطالعاتی معرفی شد که در عمل به محدوده ی حذفی شهرت پیدا کرده بود. از لوازم این حذفیات فراهم شدن گنجاندن برخی دیگر از کتب فقه معاصر مانند الشخص الاعتباری بود که در پایه 10 و کتاب الفائق نیز در پایه 8 خوانده می شد.
در روند شیوه ی آموزشی این مدرسه مبارکه، رویه ی سابق که همان اجرای کلاسهای مشاوره در کنار کلاس های اصلی بود به اجرا در آمد. خوب! برنامه های تکمیلی و فرهنگی از کلاسهای بصیرتی و اردو نیز در طول سال اجرا شد.
از آنجا که مدرسه در اجرای برنامه آموزشی تا حدی مستقل شده است، امتحانات کتبی هر دو نیمسال تحصیلی توسط خود مدرسه برگزار شد.
و امّا به لحاظ ارزیابی طلاب از وضعیت تحصیلی ایشان، از روش های مانند دریافت ارزیابی از طلاب توسط اساتید و استادیاران محترم و نیز ارزیابی تهذیبی بهره گرفته شد که در مجموع امتیاز بسیار خوبی برای هم طلاب  و هم بخش آموزش تحصیل شد
2.  برنامه های آموزشی طلاب در تعطیلات تابستان، بر چه مبنایی طراحی و برنامه ریزی شده است؟
طبق سنت سابق این مدرسه، دوره تابستانه برای طلاب به اجرا در خواهد آمد. روش اجرای طرح و دوره تابستانه در بخش مواد آموزشی به این صورت است که طلاب پایه هفتم در سال ورود به مدرسه کلیه دروس اصلی همان پایه را خواهند خواند و در دوره تابستانی دو درس از دروس پایه هشتم (فقه 5 و6 )را شرکت می‌کنند و در پایه هشتم در کنار دروس پایه اصلی دو درس از پایه نهم را می‌گذرانند و در تابستان همان سال دو درس باقیمانده از دروس پایه نهم (فقه 3 و 4) را خواهند گذراند. در سال آخر (سال سوم) در کنار دروس باقیمانده از پایه نهم دو درس از پایه دهم نیز انتخاب خواهد شد و در تابستان همان سال دو درس باقیمانده از پایه دهم (اصول 5 و6 ) را تمام خواهند کرد.
دروسی که در بالا گفته شد مربوط به دروس اصلی از فقه و اصول می باشد طلاب محترم در گذراندن دروس جنبی مانند تفسیر، کلام و .... تا حدی مختارند. دروس فلسفه نیز در سنوات سه ساله تعریف شده گنجانده شده است و در دوره تابستانی فقط دروس فقه و اصول تدریس می شود.

منبع:
امتیاز دهید :

به اشتراک بگذارید

نظر دهید

گزارش

نظرات (اولین نفری باشید که نظر میدهد )