صحبت های حجت الاسلام قنبرزاده در جلسه ی آسیب شناسی فضای مجازی با حضور طلاب مرکز جامع.

0 0
  • تاریخ : 1401/7/9
  • بازدید : 79
امتیاز 0.50 تعداد رای 1

صحبت های حجت الاسلام قنبرزاده در جلسه ی آسیب شناسی فضای مجازی با حضور طلاب مرکز جامع.

ما طلبه ای میخواهیم که حساسیت های لازم انقلابی را داشته باشد. طلبه ی بی تفاوت برای ما ارزشی ندارد. شرافت زندگی طلبگی ما به احساس مسولیت ماست.اگر طلبه ای نسبت به نظام اسلامی احساس مسولیت نداشته باشد،نمیتواند در زمره ی طلبه ی انقلابی تعریف شود.

صحبت های حجت الاسلام قنبرزاده در جلسه ی آسیب شناسی فضای مجازی با حضور طلاب مرکز جامع.

اولین تقاضای بنده از دوستان این است که در گروههای مجازی پیامهای افراطی  نگذارند.پیامهای افراطی غالبا چالش برانگیز است.منظور از پیامهای افراطی یعنی پیامهایی که تندتر از حد متعارف است.مثلا راجع به نهاد مرجعیت برخی انتقاد میکنند اما به عنوان مثال میگویند روز قیامت یقه ی فلان مرجع را میگیرم...چرا؟به چه دلیل؟ و یا مثلا نسبت های ناروا و زشت به برخی شخصیت ها دادن...حتی دیده شده بعضی ها این احساس افراطی خودشان را در گروه هم انتشار میدهند و باعث تحریک بقیه ی اعضای گروه هم میشوند.

دوستان آداب تذکرات شخصی را از باب تواصی جدی بگیرند.

نکته ی دوم اینکه دوستان نگران بی تفاوتی ها در فضای مجازی هم باشید.مساله ای که برخی از دوستان هم دغدغه اش رو مطرح کردند.

ما طلبه ای میخواهیم  که حساسیت های لازم انقلابی را داشته باشد. طلبه ی بی تفاوت برای ما ارزشی ندارد. شرافت زندگی طلبگی ما به احساس مسولیت ماست.اگر طلبه ای نسبت به نظام اسلامی احساس مسولیت نداشته باشد،نمیتواند در زمره ی طلبه ی انقلابی تعریف شود.

باید تلاش کنیم که به  سرحد ضرورت اکتفا کنیم یعنی در عرصه ی فضای مجازی و گروه های مختلف ،زیاده گویی نکنیم.به جای زیاده گویی ها بیشتر به فکر تولیدات و محتوای رسانه ای باشیم.تا یک حرف نو و یک تحلیل جامع و مفید ارائه دهیم.

به نظر می رسد اظهار نظر کردن در همه ی مسائل ،آنهم به صورت تخصصی نمی تواند کار درستی باشد.

توقعی دیگری از دوستان طلبه در عرصه کار و فعالیت های مجازی داریم این است که سعه ی صدر بیشتری داشته باشند.

نکته ی بعدی بحث تاثر و تاثیر است ، یعنی در چه موضوعاتی باید ورود کرد تا تاثیر بهتری داشته باشد.

باید موضوعاتی را که دارای اهمیت بیشتری هستند، رصد کنیم و در گروه ها و شبکه های مختلف مطرح کنیم قبل از اینکه رسانه های معاند و ضد انقلاب از این موضوعات سوءاستفاده کنند.

باید سعی کنیم مساله یابی کنیم و به موضوعات مهم بپردازیم.

نکته ی بعدی اینکه فضاهای گفتگو را باید در مرکز افزایش داد. تجربه ی بعضی از اردوها که برگزار شد خیلی تجربه ی موفقی بود چراکه دوستان فضا و فرصت گفتگو پیدا کرده بودند.اینها باید بیشتر شود تا راجع به مسائل مختلف گفتگو شود.

منبع:
امتیاز دهید :

به اشتراک بگذارید

نظر دهید

گزارش

نظرات (اولین نفری باشید که نظر میدهد )